Aktuelno

Aktuelno / 06/28/2014 / 1348

G.E.T. KONFERENCIJA O VINSKOM TURIZMU - MEĐIMURJE

G.E.T. KONFERENCIJA

Po svoj prilici je Balkan od bureta baruta prerastao u ključali balkanski lonac, gde se na sve strane nešto uzbudljivo dešava, menja, unapređuje i razvija na temu vina.Dok je u Beogradu 14.juna 2014. godine  tek završena prva konferencija o vinskom identitetu ovih prostora, u Hrvatskoj se 16. juna 2014. godine, u Međimurju (Toplice Sveti Martin) održala prva konferencija o vinskom turizmu u organizaciji  G.E.T. udruženja za kulturu stola.

Ideja organizatora je bila da se na jednom mestu okupe profesionalci iz vinskog i turističkog sveta iz regije, vinari, trgovci, ugostitelji, turističke agencije, mediji kako bi podelili svoja iskustva i razmišljanja na temu sadašnjosti i budućnosti vinskog turizma na ovim prostorima. Konferencija je koncipirana na stručnim predavanjima i okruglom stolu gde su svi prisutni mogli da se uključe u diskusiju.

Među predavačima iz regije (Hrvatska, Srbija, Slovenija i Mađarska) su se našla dobro poznata lica, kao što je Saša Špiranec, Zoltán Győrffy, Dušan Jelić, Savo Kesar, itd. Značaj ove konferencije je u tome što su i promoteri vinskog turizma shvatili da vinski "vikend" turizam ima veliki potencijal da privuče turiste iz čitave regije zbog dobre povezanosti autoputevima, geografske blizine, nepostojanja jezičke barijere, poznavanja vinskih regija...

Saša Špiranec je u svom predavanju istakao značaj odnosa prema turistima, savetovao vinare da istraže sami koji je profil turiste koji im dolazi u vinski podrum. Na taj način će lakše moći da kreiraju svoju ponudu i da zadovolje očekivanja posetilaca. Jedan od predloga je bio i da se formira baza posetilaca, da se turisti anketiraju tokom posete kako bi  se uz komunikaciju sa njima i lakše motivisali da ponovo dođu.

Dušan Jelić, osnivač platforme Wines of Balkans i jedan of najuticajnijih regionalnih promotera na društvenim mrežama, se osvrnuo na potrebu da se brendiraju vina iz jugoistočne Evrope. Takođe je ukazao na značaj društvenih mreža u promociji vinskih regija i vinskog turizma.

Dušan Jelić

Savo Kesar, direktor i osnivač vinskog festivala Mediteraneo u Beogradu, je i te kako imao šta reći na temu osnivanja i vođenja jedne vinske manifestacije na brdovitom Balkanu. No, ovog puta, njegovo izlaganje se prvenstveno odnosilo na projekte kojim će Srbija konkurisati za sredstva iz EU fondova. Pri tom se naročito ističe projekat Blue Danube Route, kojim će biti objedinjeno 10 podunavskih zemalja u zajedničkoj promociji vinskih regija pored Dunava i vinskog turizma.

Savo Kesar

Eno-gastro turizam prati razvoj vinske scene u regiji, što znači da je i on u zamahu. Njegova prednost je što nije sezonskog karaktera, vinski turisti su u pokretu tokom cele godine. A obzirom da regija Balkana ima neverovatnu raznolikost autohtonih vina i jela na relativno malom prostoru, potrebno je tu ponudu  jasno definisati i kanalisati prema konzumentima, odnosno turistima.  U tom smislu je značajno regionalno povezivanje i marketinško brendiranje regije Balkana kao eno-gastro regije.

Konferencija u Međimurju je otvorila brojne teme i spojila vinske i turističke profesionalce iz regije. Sada je sledeći korak da se te ideje i vizije materijalizuju i u praktične projekte i aktivnosti koje će približiti lokalnim ljubiteljima vina sva ona čarobna mesta koja ih očekuju na samo par sati vožnje od svog doma... Idealan način da se provede vikend sa porodicom i prijateljima.




NAZAD NA KATEGORIJU

Tomislav Ivanović

Nagrađivani vinski novinar, kritičar i saradnik odabranih vinskih magazina. Autor i urednik vebsajta www.vinopedia.rs. Nosilac WSET3 sertifikata. Član Udruženja somelijera Vojvodine. Sudija na nacionalnim i internacionalnim vinskim takmičenjima. Vodi radionice i predavanja na temu vina Srbije i Balkana. Lokalni partner organizacije Wine Mosaic. Suosnivač Međunarodnog dana prokupca.

Pročitajte i druge članke iz ove rubrike:


GIUAANI - VINSKI TURIZAM NA GRUZIJSKI NAČIN PROČITAJ VIŠE


SPASIMO STARE VINOGRADE SRBIJE PROČITAJ VIŠE


NAŠLI SMO ANTIGONU IZ ORAHOVCA PROČITAJ VIŠE


SRPSKO VINO KOŠTA 100 EUR - I ŠTA ĆEMO SAD? PROČITAJ VIŠE


MOŽE LI VINO BEZ BURETA? IMA LI ALTERNATIVE? PROČITAJ VIŠE

Sledeći članak
Prethodni članak

Nagrade