Događaji
Događaji / 09/14/2016 / 1291
Srpska vinska scena je ušla u svoju adolescentsku fazu. Preživeli smo period dečijih bolesti, vinarije već kapiraju na primerima oko sebe koliko je bitan marketing u prodaji vina (nešto što na primer srpska rakijska scena tek treba da otkrije). U jednom od prethodnih tekstova smo vam ukazali na nekoliko primera kako vinarije vrše promociju svojih vina ( http://www.vinopedia.rs/?p=5606 ). Kao što smo napomenuli, cilj je biti drugačiji, jedinstven, uraditi nešto što drugi nisu radili do sada.
Da bismo mogli da uporedimo kako se takva vrsta promocija organizuje na razvijenim vinskim tržištima, uzećemo primer kojem smo lično prisustvovali kao ilustraciju. Dodela nagrada za najbolji vinski blog u podrumu Millesima.
Šta je Millesima?Počev od 1983. godine, Millesima predstavlja jednog od vodećih evropskih trgovaca vinima vrhunskog kvaliteta i en primeur vinima. Millesima u Bordou poseduje podrum u kom se čuva na lageru pravo vinsko blago: više od 2.500.000 boca vina iz najboljih berbi iz Bordoa, Burgundije, doline Rone, Alzasa, Šampanje… Tokom poslednjih 20 godina, Millesima je isporučila vina iz tog podruma na adrese više od 70.000 klijenata širom sveta.
Ceremonija dodele nagrade Millesima Blog Award je organizovana u njihovom vinskom podrumu u Bordou. Ne postoji prikladnije mesto gde bi se takva manifestacija mogla organizovati. Impresivni hodnici duž kojih su naslagane nepregledne boce vina iz najpoznatijih svetskih vinskih regija. Poimanje raja iz vizure jednog vinoljupca.
Organizaciono, najlakši način da se obiđe podrum bi bio u pratnji zaposlenih uz izbacivanje impresivnih cifara o prodajnim uspesima kompanije i srazmerama vinskog biznisa kojim se bave. Međutim, postoji i drugačiji način da se obiđe jedan vinski podrum…
Kada sam čuo da nas do uručenja nagrade očekuje neka vrsta takmičenja u podrumu, već sam zamislio da ćemo se takmičiti u istovarivanju paleta, premeštanju magnuma, slaganju kartona vina… Srbija, Švajcarska, Velika Britanija, SAD - svojevrsna blogerska Olimpijada u podrumu kompanije Millesima…
DISCIPLINA: ZAGREVANJE Ulaskom u podrum u kom preko cele godine vlada idealna temperatura i vlažnost potrebni za čuvanje vina, dočekala nas je dobrodošlica u vidu stola na kom su redom bile poređane ostrige, račići i ostali morski plodovi. Ni drugih đakonija sa čvrstog tla nije nedostajalo. Dakle, uz njih nas je sačekala selekcija vina iz Bordoa, znači krećemo sa domaćeg terena. Opušten razgovor, upoznavanje sa zaposlenima iz Millesima… Zagrevanje za ono što sledi. DISCIPLINA: UNESI BOJE BURGUNDIJE U ŽIVOT SVOJNastavljamo obilazak podruma i stižemo do sledeće stanice. Burgundija i prilika da se upoznamo sa nekoliko etiketa iz ove regije koje se nalaze u portfoliju Milesime. Pritom dobijamo priliku da se uz pomoć likovnog umetnika pokažemo i na polju grafike (i poznavanja vina). Zadatak je da na mapi Burgundije odredimo oblasti na kojima se nalaze vinogradi šardonea i vinogradi crnog burgundca, a potom iskoristiti drvene kalupe koji prikazuju asocijacije na jednu od te dve sorte i napraviti otiske u boji.
DISCIPLINA: TAČNO U METU Kad smo stigli do sledeće stanice, podeljeni smo u dva tima: tim Loare i tim Alzasa. Aktivnost logično prate vina iz te dve regije Francuske. Zadatak je da pikado strelicama pogodimo centar vinske regije kojoj pripadamo na mapi Francuske. S obzirom da sam se tokom boravka u zamku Fombrauge već pokazao u igri bilijara (na francuski način, sa dve kugle), želja mi je bila da ne ubijem nekoga od prisutnih već da gađam bar u smeru mape. Nakon više pokušaja, Srbija je opet zablistala u okviru tima Alzasa. Zaista nisam očekivao da ću pobediti u ovoj disciplini, ali verovatno je došla do izražaja ona narodna: "I ćorava koka koje zrno pogodi". A možda je proradio i srpski ratnički gen... A blogerski protivnik iz tima Alzasa (Majk iz Velike Britanije) je prijateljski čestitao pobedniku. Idemo dalje! DISCIPLINA: JUŽNA PRUGAPotom nas je naredna etapa u obilasku podruma Milesime odvela na jug Francuske, u dolinu Rone. Prilika da napravimo i par zabavnih fotografija koje će nas podsećati na ove trenutke. Atmosfera postaje sve opuštenija. Već je prošlo par sati, a obilazak podruma se pretvorio u priliku da se bliže upoznamo sa timom koji vodi marketing u kompaniji Millesima i gospođom Cécile Daquin-Magrez, kćerkom Bernard Magrez-a i članom uprave Bernard Magrez Grupacije.
DISCIPLINA: ITALIJANSKO ZLATO Na sledećoj stanici su nas čekale najznačajnije vinske regije Italije: Toskana i Pijemonte. I novi izazov: u dve posude sa peskom se nalaze grumenovi zlata. Dva tima treba da zajedničkim snagama kopajući pronađu u pesku zlatno grumenje a potom ga prebace na tas vage. Pobednik će biti tim koji donese prevagu tasa na vagi. SLATKO FINALENakon što smo se zasladili čokoladnim kolačima i voćnim poslasticama, došao je i taj trenutak: uručenje nagrada Millesima Blog Award 2016. Dirljiv trenutak, a istovremeno i trenutak kada čovek oseti ponos i nagradu za sve prethodne godine rada. Millesima se zaista potrudila da ovo veče bude posebno. Nakon pozdravnih govora, govora zahvalnosti, aplauza i nasmejanih lica, i blogeri su domaćinima uputili poruku jer se u Francuskoj, a naročito u tradicionalnim vinskim regijama poput Bordoa, oseća neka vrsta rivaliteta između vinskih blogera i vinskih novinara koji pišu za konvencionalne štampane medije. Živimo u 21. veku, mladi žive uz internet i sa internetom. Vremena se menjaju brzo. Ljubitelji vina više nemaju vremena da obilaze kioske, specijalizovane prodavnice ili da čekaju da im primerak omiljenog vinskog časopisa stigne na kućnu adresu. Informacija je potrebna odmah i da bude nadohvat ruke. A blogeri su uvek tu, samo jedan klik udaljeni i pružaju informacije o vinima u roku od par sekundi. Dakle, već vidimo u kom pravcu se kreće budućnost pisanja o vinima. Jedina podela koja postoji jeste između dobrih i stručnih blogera i novinara i onih loših. A takmičenja poput Millesima Blog Award pomažu da se prepozna i ohrabri kvalitet.
Photo: © Millésima / F. Lot
Tomislav Ivanović
Nagrađivani vinski novinar, kritičar i saradnik odabranih vinskih magazina. Autor i urednik vebsajta www.vinopedia.rs. Nosilac WSET3 sertifikata. Član Udruženja somelijera Vojvodine. Sudija na nacionalnim i internacionalnim vinskim takmičenjima. Vodi radionice i predavanja na temu vina Srbije i Balkana. Lokalni partner organizacije Wine Mosaic. Suosnivač Međunarodnog dana prokupca.
Pročitajte i druge članke iz ove rubrike:
ŽUPSKI KARAVAN PROKUPCA 2024
PROČITAJ VIŠE
PROKUPCI IZ SVIH REJONA, UJEDINITE SE!
PROČITAJ VIŠE
MARNAVELI VINARIJA - U GRUZIJSKOJ KOLEVCI VINA
PROČITAJ VIŠE
REKORDNI BROJ UZORAKA NA VINSKOM TAKMIČENJU BIWC 2024
PROČITAJ VIŠE
GRAND VIN 2024 - MAKEDONSKI DAVID UZ GOLIJATA
PROČITAJ VIŠE
Pobednik MILLESIMA BLOG AWARD 2016
Winner MILLESIMA BLOG AWARD 2016
VINO & FINO vinska ličnost godine 2016
VINO & FINO wine personality of the year 2016